Direktlänk till inlägg 16 september 2014

3 veckor me fitline

Av sandra johansson - 16 september 2014 21:51

Diskutionerna om fitline har skjutit i höjden d sista o alla har sina egna åsikter:) ja tänkte bara berätta lite om min resa hittills.har än så länge bara druckit d i tre veckor men har fått enorma resultat:) detta e min historia.

 

Ja har sedan ja va 14 varit väldigt sjuk efter en hjärntumöt o en bortopererad hypofys.inte många som vet va d e för nåt men kort sagt överlever man inte utan den för den styr d mesta i kroppen.tack o lov finns d mediciner som kan ersätta den o gör att ja kan sitta här idag.ja kommer va tvungen att äta mediciner resten av mitt liv för att överleva.just detta i sig skulle man kunna leva ett rätt normalt liv me förutom att man inte kan styra sin kropp riktigt så man e inte lika pigg mm som "normala"människor.tyvär slutar inte min historia där utan ja fick även en nervskada i ansiktet som gör att ja har ständig extrem smärta o d finbs inget som hjälper mot d utan d e bara att lära sig leva me.ständig smärta tar på krafterna.efter allt detta kraschade min rygg pga benskörhet vilket gör att ja har ännu mer smärta o ännu mindre ork o energi.allt detta har självklart varit extremt jobbigt psykiskt.har hamnat i djupa deprissioner me självskadebeteende o även självmordsförsök.att lära sig leva me allt detta har varit extremt påfrestande.energi o ork e inte något ja tar för givet.har länge varit energi o orkeslös både kroppsligt o psykiskt.haft mycke huvudvärk o varit trött ständigt.även haft enorma problem me min mage.detta e min historia i "korta" drag.

Sen en dag för ca tre veckor sen fick ja ett tipps av en kompis om fitline.hon vret hur jamår o trodde att detta skulle kunna hjälpa mig.ja va skeotisk till en början måste ja säga men efter bara några dagar började ja märka resultat.ja kände energi o ork i kroppen som ja inte kännt så länge ja kan minnas.min mafe började funka o kroppen började jobba me mig istället för emot mig.ja kunde knappt tro att d va sant.att ja som alltid varit trött o orkeslös helt plötsligt hade energi som sprutade ur mig ja började hitta orken att va sandrs igen.min nervskada i ansiktet har lugnat sig lite o ja har lättare att koncentrera mig.ja skulle kunna fortsätta i ren evighet om va detta gjott för nig men nu har ja åtninstone fått ihop en liten ddk om min resa hittills:) ja kommer fortsätta me fitline o vänta på ytterligare resultat:) men hittills har d varit en kanonbra resa.ja kommer hålla er uppdaterade;) tjolla hopp:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sandra johansson - 14 december 2014 09:12


Av sandra johansson - 14 december 2014 09:11

God morgon allihop.glad tredje advent på er:)idag va man uppe me tuppen igen:) sitter me en kopp kaffe o bara njuter av morgonen:) idag står städ på schemat:) så roligt såå;) igår va en lugn dag efter att ja vaknade på natten för att gå på toaletten ...

Av sandra johansson - 11 december 2014 08:22

God morgon världen:) idag e ja rätt seg o trött.hände inte så mycke igår mer än att syster yster kom på morgonkaffe:) va lika trevligt som vanligt:) sen blev d en lugn dag.kan ju inte gå utanför dörren i d här vädret..suck..känns hemskt att va så "in...

Av sandra johansson - 9 december 2014 19:47

Nu närmar sig ju julen me stormsteg o ja e ju inte jätte mycke för d här me julpynt:p men har blivit lite iallafall:) ska köpa en litenen oxå o ha som "julgran" som vi hade förra året:) en gullig liten verision av dom vanliga granarna:) tänkte visa l...

Av sandra johansson - 9 december 2014 19:39

Hej allihop:) varit borta ett bra tag nu.mått väldigt dåligt o inte orkat annat än att ta en dag i taget o brytt mig om mina närmaste o försökt ta hand om mig sj. fysiskt har d varit ett helvete rent ut sagt.gick in i den välkända väggen för ja vill...

Presentation


Mina ögon kan glittra.Mina läppar kan le.Men sorgen i mitt hjärta kan ingen se.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards